Inspiratie, Informatie, Arta, Creativitate, Sanatate
Acasa
Sanatate
Gastronomie
Diverse
Animale
Video
» Acasa   » Sanatate » Cum poti sa stii daca ai lipsa de Vitamina D in organism  
Publicitate
Cum poti sa stii daca ai lipsa de Vitamina D in organism
Daca te trezesti pe intuneric, mergi la munca pe intuneric si ajungi acasa tot pe intuneric, mai mult ca sigur ca organismului tau ii lipseste Vitamina D.


© pixabay

Vitamina D este vitamina soarelui, creata in mod natural atunci cand ne expunem pielea la razele ultraviolete ale soarelui.

Pentru aceia care isi petrec majoritatea timpului in birouri cu geamuri putine, iarna poate trece lasandu-i o persoana molesita si deprimata. Dar pe langa deprimare, toata aceasta lipsa de soare poate avea un efect daunator asupra sanatatii noastre. Iar cand nu esti expus suficient la razele solare, esti predispus riscului sa ai un deficit de Vitamina D.


© pixabay

Care este problema ?
Ei bine, este important pentru oase si sanatatea dintilor, precum si pentru sistemul imunitar. 
Vitamina D ajuta corpul sa fixeze calciul, si lipsa ei este adesea asociata cu rahitism - o boala in care oasele nu fixeaza mineralele in mod corespunzator, devin moi si predispuse la deformari.

Cum pot sa imi dau seama daca am un deficit de Vitamina D?
Simptomele sunt vagi, dar include slabiciune musculara, dureri osoase, oboseala si probleme ale intestinului. Pentru a afla sigur daca ai un deficit de Vitamina D, trebuie sa faci un test de sange specific, care arata nivelul de Vitamina D din organism. Daca prezinti o starea de oboseala aproape tot timpul, mai ales pe timpul iernii, este bine sa intrebi medicul de familie pentru un test de sange pentru a afla nivelul de Vitamina D.
In mod normal avem nevoie de 10mg de Vitamina D pe zi, acestea fiind usor de obtinut in lunile mai insorite.


© pixabay

Alimente bogate in Vitamina D
- uleiul de peste – somon – sardine – macrou
- ficat
- carne rosie
- galbenusuri de ou
- cerealele de la micul dejun
Pentru lunile de iarna, Octombrie - Martie, cand aportul razelor solare este destul de scazut, se poate opta pentru suplimente bogate in Vitamina D.

Este recomandat expunerea pielii la soare pentru cel putin 10 minute pe zi, ceea ce inseamna ca este o idee buna sa parasesti biroul pentru o expunere rapida.

Persoanele care au piele inchisa la culoare, sau cei care stau in general sub un acoperis, sunt sfatuite sa ia in considerare un supliment de Vitamina D pe tot parcursul anului.



Publicitate
Te-ar putea interesa si
Usturoiul din China. De ce ar fi bine sa evitati consumul de usturoi chinezesc
Usturoiul din China. De ce ar fi bine sa evitati consumul de usturoi chinezesc
2977
GELATINA: 10 lucruri interesante pe care nu le stiai despre gelatina
GELATINA: 10 lucruri interesante pe care nu le stiai despre gelatina
935
Cofeina poate fi cheia longevitatii. Nu evitati o ceasca de cafea.
Cofeina poate fi cheia longevitatii. Nu evitati o ceasca de cafea.
1242
Aspirina: Beneficii si Riscuri Pentru Sanatate
Aspirina: Beneficii si Riscuri Pentru Sanatate
140
12 alimente pentru o viata lunga si sanatoasa
12 alimente pentru o viata lunga si sanatoasa
236
Intoleranta la Gluten. 10 Semne care iti pot indica faptul ca esti sensibil la gluten
Intoleranta la Gluten. 10 Semne care iti pot indica faptul ca esti sensibil la gluten
1929
Care sunt cele mai sanatoase uleiuri pentru gatit
Care sunt cele mai sanatoase uleiuri pentru gatit
1350
12 alimente pentru o viata lunga si sanatoasa
12 alimente pentru o viata lunga si sanatoasa
236
Aspirina: Beneficii si Riscuri Pentru Sanatate
Aspirina: Beneficii si Riscuri Pentru Sanatate
140
Bacsisuri Generoase. Cateva dintre cele mai mari bacsisuri lasate
Bacsisuri Generoase. Cateva dintre cele mai mari bacsisuri lasate
450
Publicitate
AskAbout.ro  |   Sanatate   |   Gastronomie   |   Diverse   |   Animale   |   Video   |   Politica de Confidentialitate   |